Site Meter REALITY CHALLENGED - Samtaler man ikke har lyst til å ha

Samtaler man ikke har lyst til å ha

Jeg betrakter meg selv som en slik hemningsløs, frigjort og frittalende en, men ett sted går definitivt grensen. Og den grensen befinner seg ved foreldre og sex. Ikke har jeg lyst til å tenke på opphavet som vesener med den slags lyster og jeg foretrekker at de later som om de tror jeg er ukysset også. Dette bør faktisk være en stum overenskommelse mellom foreldre og barn som begge parter tjener på. Jeg har absolutt ingen ønsker om å snakke om den slags med mitt genetiske opphav overhode.

Imidlertid virker det ikke som om moren min er helt enig i at vi trenger å ha en slik avtale, tvertimot mistenker jeg henne for at hun syns det er helt betimelig å diskutere sex med meg. For et par uker siden satt vi på et serveringssted i sentrum og hun begynte (i likhet med min far) å etterspørre spennende nytt i kjærlighetslivet mitt. Etter en lengre utredning, som etterhvert begynte å bære mer og mer preg av å være en forsvarstale, konkluderte jeg med at det kanskje var like greit at ting var som de var. Og det var da dama begynte å tråkke litt rundt i min salat av hemninger.

Min mor mente nemlig at jeg burde skaffe meg en "venn" - en "spesiell" en. Det kan ikke tolkes som noe annet enn at hun mente jeg burde gå ut og skaffe meg en knullekompis (Sånn mens du venter på noen å forelske deg i som hun sa). Sånt skal vel strengt tatt ikke en mor foreslå! Det er liksom ikke så moderlig. "Du trenger jo å hygge deg litt" fortsatte hun og blunket litt sånn smålurt. Heldigvis kjente jeg at jeg måtte veldig tisse akkurat da, og kunne stikke før jeg måtte videreføre samtalen vedrørende mitt  (i min mors øyne manglende) sexliv. Da jeg kom tilbake kunne vi heldigvis snakke om fjerne grener av slekta som jeg plutselig hadde fått et brennende behov for å vite mer om.

Jeg kom meg altså ut av dette samtaleemnet på en relativt elegant måte, noe jeg imidlertid ikke klarte like bra for en del år tilbake da min daværende svigerfar bragte opp temaet. Og er det noe som er verre enn å diskutere sex med sin mor må det være å diskutere det med foreldrene til ham du faktisk har sex med. Denne aldrende mannen er psykolog og tilsynelatende langt over normalt frigjort omkring å snakke om emner vi andre har litt hemninger for å snakke om sånn på tvers av generasjonene. Det var den første julen etter at minime var født, hvor han i et øyeblikk han hadde meg på tomannshånd begynte å ytre bekymring omkring sexlysten min. Han begynte å forklare meg at det i såfall var helt normalt siden jeg hadde blitt mor og sånn, men at jeg burde jobbe med det. Svigerfar la i vei om synkende libido og alt man kunne gjøre for å få igjen futten. Desverre måtte jeg ikke på do da, og ikke hadde jeg et avslappet nok forhold til ham til å avslutte temaet heller, så jeg satt rødmende og stotrende og led meg igjennom et foredrag om kvinners lyst som tilsynelatende aldri tok slutt. Hvorfor han hadde begynt å bekymre seg for sexlysten min aner jeg ikke, men det var uansett noe av det pinligste jeg har opplevd i mitt liv. Det gjorde absolutt ikke saken bedre at det virket som om han tok opp emnet med meg for å forsikre seg om at sønnen hans fikk det han hadde behov for. Resten av den jula (og alle andre besøk hos ham i ettertid) hadde jeg alltid masse å gjøre i alle andre rom enn der herr-hemningsløs oppholdt seg alene og pratsom.

Når jeg tenker meg om vet jeg ikke om den grensen han overskred en gang eksisterer. Det er et så usmakelig emne å diskutere i en slik kontekst at det ikke burde være lov å tenke tanken. Sex og svigerforeldre burde være begreper som gjensidig utelukket hverandre. Noe mer er det egentlig ikke å si om den saken. 

Kommentarer:
Postet av: ein

Om svigerfar er bekymra for at sønnen/datra ikke får nok sex, er det vel bare å ha sex samme ettermidag og kveld? Og gjerne mest mulig høylytt så han er garantert å høre det :DSelvfølgelig bare aktuelt om man overnatter hos svigers :P

17.03.2006 @ 02:52
Postet av: Lasse G. Dahl

Hvis svigerfar er bekymra for at sønnen ikke får nok sex, vet han nok egentlig også grunnen til det hvis han tenker seg om. En slik total egosentrisme og mangel på folkeskikk og fintfølelse bare MÅ avstedkomme nedarvede karakterbrister.

17.03.2006 @ 08:18
URL: http://www.lassedahl.com/
Postet av: Lise

Jeg er så enig. Barn og foreldre skal ikke snakke om sex. Merkelig er det dog at barn snakker om venners sex og det samme gjør foreldre. Da er det lissom stuerent. For det er andre som har sex, ikke vi.Jeg husker at jeg var hjemme hos eksen min på bøgda og hørte svigersene ha sex. Det foregikk sånn; "kort ah, kort ah, kort ah, lang ah - ferdig". Veldig, veldig pinlig og et bilde det tok lang tid å få ut av hodet. *Rister det vekk nå også*. Etter den pinlige epsioden har de aldri hatt sex igjen, og ikke jeg heller!

17.03.2006 @ 08:43
URL: http://www.manillusion.no
Postet av: Dama

*grøss*..å høre sine foreldres bestevenner ha sex 10 cm fra øret ditt gjennom naboveggen i ei hytte, satte dype spor i meg også. Særlig når jeg måtte dele erfaringen med min store bror( i køyesenga over meg)..OMG!! Og forøvrig helt enig Leni( haha..det rimte)

17.03.2006 @ 10:05
Postet av: Leni

ein: Du sier noe. Men min daværende svigers bodde i et hus som var så stort at da måtte vi virkelig ha brølt av våre fulle lungers kraft og da er det ikke sikkert de ville tolket det som sexlyder, men derimot mishandling eller noe sånt. Men godt forslag hvis huset hadde vært mindre!Lasse: Fullstendig enig!Det måtte vært noe sånt - og mangel på fintfølelse er det defintivt.Lise: Grøss og gru - og jeg har fullstendig forståelse for at det satte en stopper for all sliks aktivitet i ettertid (he he...).Dama: Sa du noe til broren din? Og rim er alltid en slager :D

17.03.2006 @ 10:45
URL: http://mihoe.weblogg.no
Postet av: Dama

Sa og sa?! jeg var pinlig berørt, peonrød og var 12 år. Han moret seg på min bekostning, og var 14 år. Get it??!..hehe

17.03.2006 @ 12:07
Postet av: Leni

Ahhh - stakkars, stakkars deg! Dobbeltraumatisk spør du meg!

17.03.2006 @ 12:12
URL: http://mihoe.weblogg.no
Postet av: Iskwew

*leser forskrekket*Jeg liker jo ikke å snakke ekspisitt om sex med venninner en gang. Faktisk så liker jeg på alle vis å utøve det snarere enn å snakke om det. Og etter det møtet med svigerfar (om jeg hadde overlevd) ville jeg vel tatt ut skilmisse for å forsikre meg om at jeg aldri måtte komme i nærheten av det huset. Noen gang.*grøssssss*

17.03.2006 @ 12:34
URL: http://iskwew.weblogg.no
Postet av: Dama

sorry baby, men å bli tvunget å høre på svigerfar sin bekymring over ens sexliv er myyye værre. Og at du utøver denne fysiske utfoldelsen fremdeles,er for meg en gåte...*grøss*

17.03.2006 @ 13:27
Postet av: Iversen

Her har jeg løst hele biffen enkelt. For det aller første foregår alle mine samtaler med foreldre via telefon, som nturlivis enkelt slipper opp for strøm. Er jeg en sjelden gang på besøk er det heldigvis slik at min mor er litt redd for meg, og min far føler ikke at han kjenner meg godt nok til å ta opp dyperegående temaer enn "såh, når skal du begynne å fulltidsstudere igjen da?".Dessuten har jeg ved FLERE anledninger overhørt min svigerfar ha sex med samboeren sin, og behørig kommentert dette ved frokostbordet. Jeg føler tyren ble tatt såpass ved hornet at jeg har beskyttelse de neste par åra, ihvertfall. I kveld får vi faktisk besæk av svigers, de blir forvist til sofaen. Snille som vi er skal vi ungsauene avstå fra seksuell aktivitet i helga.

17.03.2006 @ 15:42
URL: http://iversen.weblogg.no
Postet av: Leni

Iskwew: Nå er nok ikke jeg like redd for å snakke om slikt, men som sagt: Ett sted må virkelig grensen gå! Og det gikk overraskende mange år til jeg vendte den familien ryggen - jeg er ikke den som gir opp så lett.Dama: Jeg vurderer sterkt å oppgi den slags - finne et kloster kanskje?Iversen: Å holde seg unna foreldrene sine er kanskje det lureste, men hvordan du har gøts til å kommentere din svigerfars sprell under fellen er meg en gåte? Har du virkelig gjort det? Jeg hadde også forvist dem til sofaen hvis de hadde drevet på med sånn med barn i huset.

17.03.2006 @ 17:19
URL: http://mihoe.weblogg.no
Postet av: Iversen

Jeg kunne selvsagt skrytt av å være utrolig barsk, men det er vel mer riktig å innrømme at svigers er en veldig ok fyr. Vi kommer bra over ens, mye fordi vi mobber hverandre for hver minste ting. Dessuten er han ikke gamle karen, bare litt over førti.

17.03.2006 @ 17:46
URL: http://iversen.weblogg.no
Postet av: Dama

Jeg tror søta at du ville ha vært ufattelig fin i nonnedrakt.OG antageligvis en veldig klok liten nonne. Meeen, tror vel egentlig at drakten skal være av lakk jeg og ikke av ull og slikt tull...:P

17.03.2006 @ 18:46
Postet av: Leni

Iversen: Aha...det forklarer en del. Når du har en svigerfar som bare er litt eldre enn meg føltes det plutselig som om dette emnet var totalt feil å diskutere med deg.Dama: Nonnedrakt har jeg nok et ønske om, men jeg tror du har rett i at jeg kutter ulla!

17.03.2006 @ 21:09
URL: http://mihoe.weblogg.no
Postet av: Elvis Bling Laden

Hehehe. faren til dama mi var, og jeg kødder ikke, urolog. Veit du ikke hva det er? Det er en kukk-lege. Han presterte en gang, fullstendig ut av det blå, at han skulle skrive ut viagra til meg! Riktignok har folk som jobber med pikk til daglig et litt annet forhold til å prate om sånnt enn oss andre, men gudhjælpe meg.. Svigers gir deg viagra. gudbedre.

18.03.2006 @ 13:17
URL: http://gudbedre.blogspot.com
Postet av: xanax

himollyr buy tramadol [url=http://www.blogas.lt/trax/]buy tramadol[/url]

15.01.2007 @ 19:54
Postet av: xanax

hertrens viagra [url=http://www.quizilla.com/users/viagrax/journal/]viagra[/url]

24.01.2007 @ 21:00
Postet av: Romanson

Thank you, for your site. You have received in myself the sincere admirer and the constant visitor

04.02.2007 @ 21:21
Postet av: tramadol

Hi! Nice kweiet!

14.02.2007 @ 23:04
Postet av: phentermine

hi! nice site!

17.02.2007 @ 16:01
Postet av: phentermine

hi! nice site!

17.02.2007 @ 16:01
Postet av: paxil

Lets go now!

19.02.2007 @ 01:57

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/938499